Muuseumijooga
Jooga kunstimuuseumis võib esialgu kõlada pööraselt, aga tegelikult leiab mitu tasakaalukat punkti, kuidas jooga ja muuseum omavahel ühe terviku moodustavad. Lossi kaunis keskkond ja loomulik valgus soodustavad rühmas positiivse energia tekkimist. Aitame üksteist ja kogeme teineteise turvalist toetust, kasvatades seeläbi usaldust nii iseenda kui ka teiste vastu. Kunsti tähelepanelikult uurides arendame detailide märkamist ning räägime värvustest kunstiteostel, meie sees ja meie ümber. Joogaharjutused aitavad nähtut ja kogetut kehaliselt läbi tunnetada ning soodustavad uute seoste tekkimist. Tunni lõpus joogatavad seevastu sõrmed ning joonistame pastellidega põhivärve segades värviküllaseid puuvilju. Muuseumitundi tulles on soovitav panna selga mugavad ja liikumisvabadust toetavad riided ning võtta kaasa vahetusjalatsid.
Märksõnad: jooga, kehatunnetus, tervislikud eluviisid, loodus, sümmeetria, värvusõpetus, detailide märkamine, tähelepanu, kunstiga tutvumine alternatiivsel viisil, pastelltehnika.
Muuseumitunni järel õpilane:
- oskab nimetada põhi- ja sekundaarvärve;
- kirjeldab kunstiteosel märgatud detaile;
- pakub joogaharjutusi tehes loovaid ja isikupäraseid lahendusi;
- tunneb mängulisest liikumisest rõõmu, tajub oma keha;
- usaldab ja toetab rühma- ja klassikaaslasi.
Tund sobib 5–7-aastastele lasteaialastele ja põhikooli I astme õpilastele.
Muuseumitund kestab u 90 min
Muuseumitund toimub ettetellimisel.
Tundi saab tellida eesti ja vene keeles.
Et muuseumitund oleks veelgi meeldejäävam ja harivam kogemus, soovitame koolis mitmesuguseid eel- ja järeltegevusi.
Eeltegevus:
- Õpetaja näitab õpilastele ekraanil Lambert de Hondt I teost „Teekond Noa laeva“. Kunstiteost vaadatakse 15 sekundit ning suletakse seejärel silmad. Meenutatakse ja kirjeldatakse kaaslastele, mida ja keda märgati.
Järeltegevus:
- Tuletatakse koos meelde muuseumis tehtud joogaharjutusi ning tehakse neist mõned uuesti läbi.
Galerii